Administreer je achterstanden, of organiseer je kansen?
Deel op Twitter
Het gaat niet om de uitkomst, maar om de interpretatie ervan.
Deel op Twitter
Onderwijs is vaak goed voor het competentiegevoel van de leraar.
Deel op Twitter
Hoe worden ze allemaal de slimste van de klas?
Deel op Twitter
Het gaat pas goed als het goed gaat als het fout gaat.
Deel op Twitter
Zoals elke vader een zoon is, is elke leraar een student.
Deel op Twitter
Een kind is meer dan zijn bovenste 4 centimeter. Bekijk hem dus ook helemaal.
Deel op Twitter
Als een optimist al ergens last van heeft, is het van een pessimist, die zich realist noemt.
Deel op Twitter
De leraar staat in dienst van de maatschappij en niet andersom.
Deel op Twitter
Niet uitgesproken woorden, vergiftigen je lichaam.
Deel op Twitter
Je kind zal maar bij een goede leraar zitten en het klikt niet.
Deel op Twitter
Zorgverbreding is er om kinderen die zelfstandig kunnen werken, zelfstandig te laten werken.
Deel op Twitter
Veel leraren kijken wel genoeg na, maar niet genoeg rond.
Deel op Twitter
Als je antwoord kreeg op je laatste waarom-vraag, zou je dan nog boos zijn?
Deel op Twitter
Je kunt wel informatie overdragen, maar er geen kennis in stoppen.
Deel op Twitter
Sommige leraren werken nog steeds met de deur dicht. Dat moet je in het bedrijfsleven eens doen, tegen de directeur zeggen: “Je ziet aan de jaarcijfers wel hoe het is gegaan.”
Deel op Twitter
Je kunt niet loslaten wat je niet vasthebt.
Deel op Twitter
Ook rust moet je organiseren.
Deel op Twitter
Kom we gaan leven!
Deel op Twitter
Een 5- of een 7 zegt niets over de kwaliteit van je leven.
Deel op Twitter
Vindt u stoplichten of rotonden het prettigst? Elke toets is een stoplicht, elke keuze een rotonde!
Deel op Twitter
E.G.O.-recept: Men neme het basisboek en een spiegel…
Deel op Twitter
Bendt u vooral gerigt op de intensies van de meedenmens? Of is het u vooral om de fouten te doen?
Deel op Twitter
Waar veel mensen dezelfde kant opgaan ontstaat ‘n weg.
Deel op Twitter
Wat je boven op de berg gewaarwordt, heb je er zelf naar toegebracht.
Deel op Twitter
Je mag verwachtingen hebben, maar niet opleggen.
Deel op Twitter
Alleen vrijheid die je zelf pakt is vrijheid. Aan andere vrijheden zit een luchtje.
Deel op Twitter
Je kunt niemand overtuigen. Dat moet de ander maar mooi zelf doen.
Deel op Twitter
Wat wil je met je leven? Wat betekent dat voor je onderwijs?
Deel op Twitter
Soms vinden leraren kinderen begaafd als ze zich aanpassen aan de verwachting.
Deel op Twitter
Je kunt niet niet beïnvloeden.
Deel op Twitter
Je kunt niet niet communiceren.
Deel op Twitter
Niet moeten, maar ont-moeten bepaalt de koers.
Deel op Twitter
Wat je kiest ben je zelf.
Deel op Twitter
Niet het ideaalbeeld, maar het maximaalbeeld moet op tafel liggen.
Deel op Twitter
Als je de klas niet leuker maakt dan de w.c. moet je wel afspreken wie wanneer mag.
Deel op Twitter
Voed jij de kinderen even op, ik heb nog een vergadering.
Deel op Twitter
Als het er echt om gaat, is er weer eens geen school voor.
Deel op Twitter
Evolutie: de kinderen in je klas worden slimmer dan jij zelf bent.
Deel op Twitter
Ik hoef je mening niet; ik wil weten hoe je de wereld ziet.
Deel op Twitter
Noem het desnoods (nog) geen E.G.O., als ze maar betrokken zijn.
Deel op Twitter
Voor alles een cursus. De ouders hebben hun kinderen al opgegeven.
Deel op Twitter
Vindt u het belangrijk, of doet u er belangrijk over?
Deel op Twitter
Wanneer is dat kind leraar geworden?
Deel op Twitter
Ik hoor wel wat je zegt… maar jij bent er ook maar één!
Deel op Twitter
Wat gaat verder, dan een maximale ontwikkeling?
Deel op Twitter
Heeft u deze week ook al zoveel problemen opgelost?
Deel op Twitter
Proficiat met je hoge CITO-score! * * Let op: in het verleden behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst.
Deel op Twitter
Laten we het NU doen! Wie zegt dat we twee keer leven.
Deel op Twitter
Je bent ervaring, ook als je dat niet wilt.
Deel op Twitter
De kracht is dat je ZELF van een ANDER kunt leren.
Deel op Twitter
Wilt u a.u.b. een klein stukje opzij, dan kan ik me doorontwikkelen.
Deel op Twitter
Beste leraar, wilt u alles altijd netjes controleren. U heeft nog vakanties genoeg om te leven.
Deel op Twitter
Pas bij de oplossing hoor ik, dat je niet geluisterd hebt.
Deel op Twitter
Wat werd het veel toen we het deelden…
Deel op Twitter
Heb jij al zoveel ervaren, dat je open staat voor de ervaringen van anderen?
Deel op Twitter
Als kinderen allemaal dezelfde kip moeten knippen, kunnen ze hun ei niet kwijt.
Deel op Twitter
Al ooit iemand ontmoet die vond dat zijn IQ te laag was? … Nou dan!
Deel op Twitter
Soms denk ik: ‘Dit moet iedereen weten.’ Maar dan denk ik weer aan ál die Chinezen en dan denk ik: ‘Ach laat ook maar.’
Deel op Twitter
Juf, weet jij eigenlijk wel wat ik moet doen als ik klaar ben?
Deel op Twitter
Kies voor een concept dat leuke, goede leraren aantrekt!
Deel op Twitter
Heeft u ook zoveel kinderen die zich slecht ontwikkelen, omdat ze lijden aan k d m p m h n d v (Kinderen die moeten plassen, maar het niet durven vragen)?
Deel op Twitter
Als je morgen nog hetzelfde denkt, heb je niks geleerd.
Deel op Twitter
Straffen werkt alleen bij kinderen die het niet nodig hebben.
Deel op Twitter
Heb jij ook een clubje van leeftijdgenoten (zoals in het onderwijs) of kies je je relaties met andere criteria?
Deel op Twitter
Je ontwikkelt je niet als je het druk hebt met het beperken van je faalangst.
Deel op Twitter
Tegen de tijd dat we alles veranderd hebben, zal iemand wel weer alles willen gaan veranderen.
Deel op Twitter
Wie de toets doorstaat moet nog beginnen.
Deel op Twitter
Hé leraar… wat wil jij later worden?
Deel op Twitter
Als jij het niet doet, wie doet het dan?
Deel op Twitter
Vraagt u ook wel eens aan een ander hoe hij het maakt en hoe hij het maakt en hoe hij het maakt en hoe hij het echt maakt?
Deel op Twitter
Natuurlijk zijn breuken belangrijk, maar verbintenissen ook!
Deel op Twitter
Als hij doet waar hij goed in is, doet hij niet waar ik een hekel aan heb.
Deel op Twitter
Natuurlijk is al het leren, natuurlijk leren. Anders is het geen leren.
Deel op Twitter
Pesten de kinderen bij jullie ook volgens protocol?
Deel op Twitter
Meester kunt u even aan de kant gaan met uw krijtje, dan kan ik met mijn gsm een foto maken van uw aantekeningen?
Deel op Twitter
Hoe geef je ook alweer een individuele instructie over het bijvoeglijk naamwoord aan een elfjarig anderstalig, dyslectisch meisje, waarbij het verdriet van haar overleden huisdier nog zichtbaar is?
Deel op Twitter
We denken hetzelfde. Doen maakt het verschil.
Deel op Twitter
Wie trots is op zijn school, wacht niet af tot de inspecteur zich meldt, maar nodigt hem uit!
Deel op Twitter
Ze meten wat ze willen weten.
Deel op Twitter
Als je iets gedaan wilt krijgen, moet je het vragen aan iemand die het druk heeft. (Die doet het erbij.)
Deel op Twitter
Je moet het hele jaar werken alsof de inspecteur op bezoek is, behalve als hij er is.
Deel op Twitter
Een kleuter roept: “Handen omhoog of ik schiet!” Je steekt je handen omhoog en hij schiet.
Deel op Twitter
We staan altijd aan het begin van nieuwe ontwikkelingen.
Deel op Twitter
Alleen kinderen die het goed maken, kunnen het goed maken.
Deel op Twitter
Verwondering is weer een beetje geboren worden.
Deel op Twitter
Als vandaag niet te veel op gisteren gaat lijken, is de kans groot dat ik opnieuw ga kijken.
Deel op Twitter
Waarom zou je een antwoord geven, op een vraag die niet gesteld is?
Deel op Twitter
’n Onvoldoende aan een kind, is ‘n onvoldoende aan jezelf.
Deel op Twitter
ADHD… dat heb ik geloof ik ook wel eens.
Deel op Twitter
Heb ik je al ooit verteld dat ik vroeger ook een kind ben geweest?
Deel op Twitter
Heeft ooit iemand gevraagd wanneer u begon te lezen?
Deel op Twitter
Als je kinderen de klok wilt leren, moet je een saaie rekenles geven.
Deel op Twitter
Als je de vlinder niet in de rups ziet, als je de vogel niet in het ei ziet, wat zie je dan in een kind waar je last van hebt?
Deel op Twitter
Schud de zin, tot alle woorden eraf zijn. Wat overblijft is écht gezegd.
Deel op Twitter
Je moet maar denken: de aandeelhouder wint.
Deel op Twitter
Als je vroeger vroeg “Doe je dat thuis ook?” had je nog het idee dat ze het thuis niet deden…
Deel op Twitter
In je klas zitten een toekomstig politieagent, postzegelverzamelaar, ondernemer, waterpoloër, politicus, soldaat, auteur, boomchirurg, wetenschapper, autodidact, wereldreiziger, honkbalcoach,… ornitholoog en pechvogel. Hoe bereid je ze allemaal voor op een gelukkige toekomst?
Deel op Twitter
In dat lijf zit een mens dat denkt en voelt: De bovenste 7 centimeter van de mens zijn interessant. Maar hou je ook rekening met de genen, darmen, verlangens, vooroordelen, herinneringen, talenten, trauma’s, maagsappen, rouwprocessen, voorbeelden, witte bloedcellen, mislukkingen, boosmakers, blijmakers, capaciteiten, zweetklieren, voorkeuren, gevoeligheden, droomveroorzakers, zenuwtrekken, behoeften, en neurotransmitters?
Deel op Twitter
Niet de beste leraren maar het beste in leraren maakt het verschil.
Deel op Twitter